Noi estem experimentati !

Astazi ar trebui, oficial, sa fie ultima zi a probei de competente lingvistice la limba romana din cadrul bacalaureatului din anul scolar 2009-2010...in mod normal, ar fi trebuit ca proba sa se desfasoare(asa cum de altfel era programat) de-a lungul a 3 zile...luni, marti si astazi...insa cum noi traim in scumpa tarisoara, era din nou "normal" sa fie altfel...in acest mod, unele scoli si-au inghesuit elevii la probe luni, unii ieri(printre care si subsemnatul), iar cei care au mai ramas, probabil azi...

Dincolo de aspectul respectiv, nu i se gaseste o utilizare acestui certificat de competenta de comunicare(au bagat-o baietii repede pe aia ca la facultatile cu specific limba romana iti trebuie si bla bla bla...asa ma gandeam si eu)...nota nu exista, doar unul din calificativele...incepator, mediu, avansat si experimentat...nu se ia in calcul la media finala de la bac, dar bineinteles, trebuie sa fii prezent la ele, ca altfel ratezi sansa de a promova examenul...

Mare greutate nu era...in fapt, era un gen de inlocuitor al ceea ce se numea pana acum un an, oralul la limba romana...fiecare elev de clasa a 12a era programat la o anumita ora, in 10 minute sa rezolve unul din subiectele aflate pe un biletel tras aleatoriu, vorbind si exprimandu-si si parerea...bineinteles ca s-au facut decalaje si fiecare intra dupa cum ajungea in timp...

In sala de asteptare iar supriza...nimeni nu stia mai nimic din cei ce se ocupau cu organizarea...m-am chinuit de vreo 3 ori sa intreb si eu care e treaba...daca te cheama cineva, daca intri dupa vreo regula, daca mai merge intrat pana in pauza de masa, etc...era o dezorientare masiva...noroc cu un coleg care mi-a spus ca de fapt nu exista o regula si fiecare e dupa cum apuca...specific national, va dati seama...proba nu cred ca a durat mai mult de 5 minute, foarte usor, mi-a picat un text apartinand unei publicatii pentru femei si moda(moartea mea) si am terminat undeva pe la 12:50 in conditiile in care eram programat la 16:50...

Vor mai fi inca 2 astfel de probe de compentente...aparent mai greute...la limba engleza si la informatica(asa-zis...competente digitale) peste putin timp, dupa care vor urma la vara, probele scrise...Doamne Ajuta !

Concluzia...NOI ESTEM EXPERIMENTATI !

P.S.: Traiasca Boc !
Categories : | edit post
8 Responses
  1. Geocer Says:

    Bafta in continuare !
    Deci, competentele digitale se refera la ce poti face cu degetele?


  2. Cam asa ceva...adevarul e ca suna destul de tare, avand in vedere ca ceea ce te pun ei sa rezolvi acolo tine mai mult de chestii generale de calculator si oleaca de programare...multumesc mult Geocer:)...o zi frumoasa:)


  3. Zadkielix Says:

    Felicitari domnule!
    Bafta pe viiitor!
    Si eu sunt conectat la aceste evenimente, surioara mea cea mica,a fost catalogata, identic-.."experimentata!"
    Insa, stau si ma gandesc, fara a deveni nostalgic, ca asa CEVA ,cu 10 ani in urma NU CONTA!
    INSA, VREMURILE SE SCHIMBA...ODATA CU ELE SI OAMENII!
    Ma buccur sa aud ca, felicit oameni ce obtin rezultate stralucitoare si,gestioneaza cu succes un asemenea blog!
    Toate cele bune si sa auzim numai si numai de bine!
    :)


  4. Multumesc mult Zadkielix, Doamne Ajuta, si mult succes si surioarei tale la examenele ce vor urma...se stie ca aceste competente(cum sunt catalogate de domnii de la minister) nu prea au termen de comparatie cu probele scrise...sa ne ajute Domnul sa iasa bine la toate examenele:)
    In legatura cu schimbarile...ai dreptate...chestia e...speram sa ne indreptam prin ele spre mai bine:)
    Multumesc inca o data si am mult respect pentru spusele tale si sa sa auzim de bine:)...mult succes, sanatate si fericire si familiei tale:)...o seara frumoasa:)


  5. Cristina Says:

    Bravo experimentatule! Succes mai departe la simularile care le vei da in curand. Din cate am inteles eu sunt doua simulari la istorie, la mine in liceu, nu stiu de ce... Personal nu sunt multumita de noul bac, nici in cele mai sumbre vise nu as vrea sa dau bacul la istorie!
    Eu sper la o schimbare anul ce vine...
    O seara cat mai relaxanta!


  6. Hmmm...eu sunt pe partea de mate-info(real), deci nu cred ca o sa dau acele simulari...multumesc de urari si iti doresc si eu numai bine:)...cine stie ce o sa mai fie anul viitor:)...vom trai si vom vedea:)...o seara frumoasa:)


  7. giulia Says:

    Mult succes în continuare!
    Banuiesc ca ai luat ¨experimentat¨... la toate sau ma rog ce calificative se dau.


  8. Multumesc mult de urari Giulia:)...da, am luat experimentat:)...o seara frumoasa si salutari:)


Trimiteți un comentariu

Fiecare dintre voi are o parere, pe care eu voi fi bucuros sa o vad scrisa, aici, pe locul meu de regasire virtuala...cum spuneam mereu, o sa fac tot posibilul sa va raspund la toate...de asemenea, in urma unui articol, raman parerile fiecaruia, iar la urma constatam daca am tras sau nu vreo concluzie...

Asadar...va astept ca intotdeauna cu parerea voastra...o zi buna !