Primii sau ultimii ?

De la aceasta premisa am plecat zilele aceasta cand ma gandeam(probabil la vreo ora mai "interesanta", uitandu-ma pe geam) la generatia noastra si la intamplarile cu mai mult sau mai putin soare petrecute de-a lungul anilor...initial, totul a plecat de la mult iubita scoala, unde, mai nou, se vor a se face modernizari(dupa ce ani de-a lungul cand voiam si noi ca oamenii, nu se putea dom'ne)...si ma gandeam...cat doream si noi acum cativa ani, si acum cand suntem a 12a, se pun jaluzele, se schimba mobilierul si se mai modernizeaza unele lucruri...sa nu ma intelegeti gresit, e foarte bine ca se intampla in sfarsit lucrul asta...dar nu era bine sa fi fost totul la timp ?...acum e cam tardiv pentru noi, zic eu...la fel cum a fost si cu sa zicem seful de promotie pe gimnaziu, implementat dupa noi, sau cu unele lucruri mai usor de atins pentru unii, cand pentru noi era cam de munca...

Lasand la o parte problemele legate de scoala, mi-am amintit brusc de generatia noastra "de granita"...si spun de granita, pentru ca aproximativ de la noi sau de la '92, s-a cam rupt zidul...zici ca a cazut zidul bunului simt si al trairii adecvate a copilariei...noi am fost ultimii care ne jucam de placere pe afara, diferite jocuri precum "Pititea", "Alergatea pe diverse chestii", "Tara, tara, vrem ostasi", "Ratele si vanatorii" sau alte joculete din astea ale copilariei...noi nu stiam ce e acela un calculator, un telefon mobil, sau internet, cand eram mici si eram preocupati de multe alte lucruri mai potrivite varstei si ocupatiei noastre decat ceea ce fac cei care "vin tare" din urma(tare si prost, dupa parerea mea)...bineinteles ca "vremurile au evoluat" si acum nu mai e "pa trend" sa te joci ca omul pe afara si sa petreci si tu timp in aer liber, ci sa stai pe net, mess, sa joci toata ziua diverse jocuri(mai mult sau mai putin educative)...ba mai mult, "frumos" mi se pare cum se trece brusc de la stadiul de masinute/papusi, la cel de aspiratii precum masini reale si "papusi ale modei"...astfel ca ce putem vedea astazi este mult mai mult decat sinistru...unde le-o fi mintea nu stiu...nu isi dau seama ca practic acum cand isi formeaza personalitatea, aleg lucrurile cele mai proaste posibile...in fine...mai nasol e ca daca incerci sa ii ajuti si sa le explici, au si aerul acela de superioritate gen "ce bah, esti tu mare rau sa imi spui tu mie cum stau treburile, comunistule ?"...mi se pare de geniu...nu zic, si noi om mai avea scapari, dar traind mai mult sau mai putin in ambele tipuri de copilarie(moderna sau nu), parca reusim sa realizam un echilibru...

Revenind la intrebarea din titlu...nu, nu suntem nici primii, nici ultimii...ci doar alti copii care nu vor sa devina mari...(ciudat, nu ?...asa pare mersul)
Categories : | edit post
5 Responses
  1. crystalball Says:

    cum se poate sa nu ai niciun comentariu aici, chiar daca ai mai abordat tema:D?
    intotdeauna am vrut sa fiu mare, si acum ca sunt cat de cat mare nu imi pare rau deloc, dar as vrea sa mai joc jocurile enumerate de tine. as vrea sa mai fiu o rata, sa strig o tara, sa ma joc pititea si sa intarzii cu copii de pe strada (probabil d-asta imi place acum sa alerg prin parcuri). unde s-au dus toate astea? fiecare a luat-o pe drumul lui, jocurile, copilaria nu au drum, stau acolo departe in amintiri.


  2. crystalball Says:

    si legat de titlul.. suntem primii si ultimii pt noi insine.. nici primii si nici ultimii pt ceilalti.


  3. Bine punctat:)...si eu as mai vrea Crystalball, dar a trecut vremea...acum doar de noi depinde sa mai fim copiii de altadata:)


  4. crystalball Says:

    iti spun eu ca nu a trecut, poti fi oricand copil, ideea e sa mai gasasesti pe cineva care sa vrea asta;)


  5. Foarte adevarat:)...nu pot sa te contrazic, pentru ca ai mare dreptate aici:)...am experimentat si eu chestia asta:)


Trimiteți un comentariu

Fiecare dintre voi are o parere, pe care eu voi fi bucuros sa o vad scrisa, aici, pe locul meu de regasire virtuala...cum spuneam mereu, o sa fac tot posibilul sa va raspund la toate...de asemenea, in urma unui articol, raman parerile fiecaruia, iar la urma constatam daca am tras sau nu vreo concluzie...

Asadar...va astept ca intotdeauna cu parerea voastra...o zi buna !