Etica pedagogica...

As vea sa cred ca majoritatea profesorilor din ziua de azi chiar le doresc tot binele din lume elevilor lor, si se zbat putin mai mult, pentru ca ei, mai apoi, sa aiba satisfactia,ca uite bah...elevul X, a fost indrumat de mine, si a ajuns bine...

Legat de aceasta tema, am vazut astazi la scoala, un film foarte bun, educativ si moralizator, despre o generatie de elevi si un profesor mai pasionat ca niciodata...ca in toate, trebuie sa existe si cineva mai pus pe "fapte mari"...asa era un elev, venit putin mai tarziu in colectivul deja in formare, fiul unui senator...cum era de asteptat, clasa a mai fost influentata de comportamentul sau de copil fara griji, ganduri si probleme...profesorul si-a dat toata silinta sa il ajute, insa tot ce acesta a facut, a fost sa incerce sa obtina totul pe "calitati politice"...dascalul si-a dat seama si a incercat sa il indrume spre cai mai bune...dar cum era de asteptat, acest lucru nu s-a intamplat...

La revederea de 25 ani, acel fost elev-problema, a reorganizat acea proba pe care o picase cu ceva timp in urma, insa in loc sa isi indrepte greseala, el a crezut ca il poate pacali in continuare pe profesorul care a crezut in el atata vreme...nu a reusit insa si efectul a ceea ce ii povestea profesorul s-a vazut in relatia dintre el si copiii sai ca intr-o oglinda...

In final, dascalul recunoaste ca a luptat pentru o cauza pierduta si isi recunoaste si greseala fata de un fost elev care l-a apreciat foarte mult, dar caruia nu i-a acordat toate sansele la momentul respectiv...a fost bucuria lui sa ii vada totusi aprecierea acestuia printr-un mod pur si simplu sufletist...

Va recomand acest film, "Clubul imparatilor", asa cum ni l-a recomandat si noua, doamna profesoara de chimie...privind in urma, imi dau seama ca am si eu multe motive pentru care ar trebui sa ii multumesc...
Categories : | edit post
11 Responses
  1. compadvice Says:

    Cred si eu ca inca mai sunt profesori care chiar vor sa invete pe elevi si vor ce e mai bun pentru ei,dar depinde foarte mult si de elevi cat sunt de dispusi sa invete:)Mi-ai adus aminte de generala:)cand doamna Aneta profesoara de romana,striga la mine,,ma Mocane tu esti elev bun,dar nu vrei sa asculti,branza buna in burduf de caine,,:))O zi buna Andrei:)


  2. Fairy` Says:

    O caut si eu filmul. Pare foarte interesant.


  3. o sa-l vad si revin cu feedback...


  4. :))...am mai auzit si eu expresia asta oe la profesorii mai vechi din breasla Florin:))...ramane totusi sa fie un echilibru intre relatia profesor-elev...altfel nu cred ca iese ceva productiv:D...o zi buna iti doresc si eu:)


  5. Sa imi impartasesti pareri Fairy:)


  6. Ok Cristian;)...asteptam parerile de dupa;)...o zi buna si vizionare placuta:)



  7. Diriga asta a mea,desi toti cred ca e "bau-bau"in scoala,uite ca face surprize placute...noi o cunoastem mai bine...
    Ma bucur ca ai publicat impresia ta despre film,cred ca tuturor din clasa ta le-a placut...


  8. Multam Cristi:)...o seara frumoasa:)


  9. Hmmm...uneori ma intreb care dintre noi o cunoastem mai bine...noi, care am fost mai apropiati de ea, de-a lungul anilor(si uite ca au trecut aproape 5) sau voi cei care ati, fost, sunteti si veti fi clasa ei ?...un lucru e sigur...uneori este foarte imprevizibila...exemple...stii si tu destule...filmul a fost foarte tare si da, tuturor parea sa le fi placut...eu, unul, regretam dupa film ca nu aveam tastatura si netul aproape, pentru ca ideile imi zbarnaiau ceva de speriat;))


  10. Anonim Says:

    Hi there! I could have sworn I've been to this blog before but after reading through some of the post I realized it's new to me.
    Anyways, I'm definitely delighted I found it and I'll be book-marking
    and checking back often!

    Feel free to visit my web site acoustic guitar chord


Trimiteți un comentariu

Fiecare dintre voi are o parere, pe care eu voi fi bucuros sa o vad scrisa, aici, pe locul meu de regasire virtuala...cum spuneam mereu, o sa fac tot posibilul sa va raspund la toate...de asemenea, in urma unui articol, raman parerile fiecaruia, iar la urma constatam daca am tras sau nu vreo concluzie...

Asadar...va astept ca intotdeauna cu parerea voastra...o zi buna !